Permalänk

Logitech G35 tjuter

Hejsan!

Har ett litet problem här med mina nyinköpta Logitech G35 hörlurar. Så for jag startar ett spel (har provat kanske 6 olika) så börjar mina hörlurar ge ifrån sig ett högfrekvent tjutande, tinnitus liknande ljud, som inte slutar föränn jag går ut i Windows. Verkligen störande, är detta ett normalt beteende? Det går väl an så länge det är ljud i bakgrunden, men så fort det är knäpptyst så är det outhärdligt. Det bör tilläggas att detta tinnitus liknande oljud enbart kommer ur den högra sidan av mina G35or.

Någon mer som har liknande problem?

Kör Windows 7 x64

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

sätt igång vsync så slipper du ljudet ska du se.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Linuz92
sätt igång vsync så slipper du ljudet ska du se.

Var min första tanke också, men tyvärr så hjälpte inte detta.

Permalänk
Medlem

vet inte så mycket om hörlurar, men kan det vara någon form av rundgång mellan lurarna/micen?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av burk404
vet inte så mycket om hörlurar, men kan det vara någon form av rundgång mellan lurarna/micen?

Mic:en är avstängd, så det kan inte bero på det heller.

Permalänk
Hedersmedlem

kolla så att kontakterna på I/O plåten är ordentligt jordade

Visa signatur

Kontakta mig direkt vid frågor om eller synpunkter på min moderering.
Glöm inte att tala om vilken tråd ditt ärende gäller.
Kontaktvägar: via PM eller via E-post: michaswe@sweclockers.com
Mina System: HePC och Gaming

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MichaSWE
kolla så att kontakterna på I/O plåten är ordentligt jordade

Det konstiga är ju att det enbart händer i spel, så det kan omöjligt bero på det.

Permalänk
Medlem

Testat på andra datorer?

Visa signatur

Hej! Jag är som tagen ur Brokeback Mountain.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fratey
Testat på andra datorer?

Självklart, glömde skriva det i första inlägget. My bad. Men även samma fel uppstår på den.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConTigent
Självklart, glömde skriva det i första inlägget. My bad. Men även samma fel uppstår på den.

http://forums.logitech.com/t5/Headphones-Earphones/High-Pitch...

Ring logitech med andra ord, har samma problem och ska slå en pling på måndag.

Visa signatur

(\_(\
(=’ :’)
(,(”)(”)

Permalänk

Vad har ni kommit fram till?? ..vad svarade logitech??

Har nämligen samma problem med mina G35 Lurar

Mvh Mangan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangan_pe
Vad har ni kommit fram till?? ..vad svarade logitech??

Har nämligen samma problem med mina G35 Lurar

Mvh Mangan

Pumpar detta, köpte G35 idag och har då detta problem.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mangan_pe
Vad har ni kommit fram till?? ..vad svarade logitech??

Har nämligen samma problem med mina G35 Lurar

Mvh Mangan

Ring till deras support så får du ett par nya

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori0n
Pumpar detta, köpte G35 idag och har då detta problem.

Ring supporten så får du nya

Permalänk
Hedersmedlem

En liten uppdatering;

Jag ringde precis Logitech support med samma problem som ni andra. De sa att många hade haft det här problemet, samt att de inte hade den produkten längre (tycker jag låter konstigt, men ok) och att jag skulle ringa tillbaka om en vecka för att få reda på vad jag skulle få i kompensation.

Det tråkiga med det här är ju att jag måste börja leta efter ett skönt headset igen, tog mig ett tag att hitta det här sköna headsetet.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

Phew, glad att mitt par funkar helt perfekt hoppas att ni får nya eller ngt då dessa är verkligen oslagbara i dagsläget för sin prislapp.

(Min bror har några razer hörlurar som kostade runt 800, hans mic är skit och man hör allt han gör i den, medans min mic låter kristallklart och fångar upp en fis på 1 mils avstånd )

Visa signatur

Dator R7 7800X3D, 64GB@6Ghz, RTX 4080
Bild & Ljud: LG C1 55", MA Silver 7.0, XTZ Sub 12, Marantz SR7015
Konsoler: PS5, Nintendo Switch, Xbox One

Permalänk
Medlem

Hej!

Jag jobbar på den tekniska supporten för Logitech, och jag kan förklara läget.
G35 hörlurarna har ett fabriksfel. Felet är det du har, hörlurarna tjuter. Det finns ingenting som löser problemet eftersom hörlurarna är defekta. Detta är ett oerhört vanligt problem, vilket har resulterat i att Logitech tillfälligt har dragit tillbaka produkten för att investigera i en lösning och komma ut med en uppgradering på hårdvaran.
Det den du pratade med på supporten förklarade nog inte särskilt bra, men vad han/hon garanterat menade är att G35 inte finns i våra system alls för tillfället, för att stoppa att fler defekta G35or skickas ut. De kommer vara tillgängnliga igen inom kort, så ha tålamod
Ring tillbaka om några veckor, eller invänta samtal från supporten om agenten som du pratade med arrangerade det med dig.

Permalänk
Hedersmedlem

En till uppdatering:

Precis som Catahya sa så drog de tillbaka alla G35. Har pratat med supporten några gånger och nu har jag fått mail från UPS att Logitech har skickat en vara till mig (undra va det kan vara ). Supporten tycker jag har varit utmärkt, sällan man är med om det nu för tiden.

Undra ifall de kan skicka mig en ny MX510 nu när min har gått sönder, hehe

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Hedersmedlem

Då har min nya G35 kommit, utan missljud Bra hanterat av Logitech!

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk
Medlem

fan, fick samma problem, köpte mina på inet, skall man ringa logitech direkt eller ta det genom inet ?

Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Swie
fan, fick samma problem, köpte mina på inet, skall man ringa logitech direkt eller ta det genom inet ?

Ring Logitech direkt, de fixar det snabbt och enkelt, vänliga var dem med.

Visa signatur

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Permalänk

Re: Logitech G35 tjuter

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ConTigent
Hejsan!

Har ett litet problem här med mina nyinköpta Logitech G35 hörlurar. Så for jag startar ett spel (har provat kanske 6 olika) så börjar mina hörlurar ge ifrån sig ett högfrekvent tjutande, tinnitus liknande ljud, som inte slutar föränn jag går ut i Windows. Verkligen störande, är detta ett normalt beteende? Det går väl an så länge det är ljud i bakgrunden, men så fort det är knäpptyst så är det outhärdligt. Det bör tilläggas att detta tinnitus liknande oljud enbart kommer ur den högra sidan av mina G35or.

Någon mer som har liknande problem?

Kör Windows 7 x64

Tack på förhand

Ett känt problem bland ALLA G35 lurar, det går på garantin då du har köpt en produkt som ska prestera efter vissa standarder.
Men eftersom den är defekt så är det bara att gå tillbaka med ett leende på läpparna å kräva ny.

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem

Verkar ha bra support Logitech

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

hur går det till då? när jag ringt dom och dom vet vad problemet är, skall man då skicka lurarna till dom, eller dom kommer med ups eller något företag och lämnar ett par nya lurar/hämtar dom gamla ?

Visa signatur

*Maximus III Formula * Noctua NH-D14- i7 860 @ 3700mhz * 4GB Dominator GT 2000mhz *Corsair HX 750W 80+ * XFX Radeon HD 5970

Permalänk
Medlem

Upplevde ni som har logitech g35 att ljudet var krispigt och konstigt också ? För mitt kan ge sig av ett sånt där tjut som ni säger men ljudet är allmänt kasst i mina också. mycket knak och krasp... om ni förstår vad jag menar ^^

MVH / matte

Permalänk
Medlem

Tja!

Tänkte att jag skulle dela med mig av vad som hände mig. Jo hade samma problem som många andra här med det högfrekvent tinnitus liknande ljudet.
En sak jag märkte snabbt var att pipet uppstod när micen på G35an var "aktiverad" för att ge ett exempel: När jag sitter i ett samtal på Skype så
hör jag konstant ett pipande från högra hörluren (kommer bara från högra) och när jag mutar micken så blir pipet ännu högre... men så fort jag avslutar
samtalet och micken inte är längre är aktiv så försvinner pipet samma sak gället tex ljudinspelaren, voice chat mm. Och på de flesta multiplayer spelen
så höra jag ett konstant pip. Men om jag spela ett singelplayer spel så hör jag aldrig något pip.

Bestämde mig fort för att kontakta Logitech support där jag fick snyggt förklarat va felet va och eftersom det är en defekt vara skulle jag få ett par nya
Så jag kontaktade cdon (där jag köpt mitt G35 headset) och fick beskedet att jag skulle skicka hörlurarna till cdon för granskning. Tiden gick men så fick jag ett besked om att jag skulle få ett par nya Logitech G35 7.1 hörlurar, jag skrev och förklarde att jag ville ha den "andra generationen" av hörlurarna så jag skulle slippa
detta fel. Så väl nu förra veckan när jag fick mitt nya G35 headset upptäcker jag direkt att det är exakt samma problem med dessa.. Så nu tror jag jag ska byta dem mot Razors motsvariget
Razer Megalodon 7.1 headset även då jag verkling,verkling gillade allt förutom just pipet på G35an.

Men som jag har fattat ska detta problem vara löst med de Logitech G35 Headset som säljs nu men tydligen inte mitt...

/Adde

Permalänk
Medlem

Hej igen, vill bara uppdatera läget då det verkar som att den här tråden har blivit väldigt populär i google sökningar Läs gärna mitt tidigare svar om du som läser inte har sett det än.

Felet har rättats till!
Om du upplever felet som beskrivs i denna tråd, ring då till Logitechs kundtjänst som kommer att hjälpa dig med vad som behövs göras härnäst, beroende på hur dina omständigheter ser ut.

Permalänk
Medlem

Har samma problem men jag fick höra att jag skulle ta kontakt med återförsäljarn och be dem ersätta den. Låter konstigt med tanke på att produkten är återkallad.